2017. január 4., szerda

Töltött chia magos kenyér


Olyan szép formás tölteni való kenyeret sikerült sütnöm tegnap,hogy muszáj voltam megtölteni.Nem ennek szántam amúgy :)) Tuti ha ilyet akarok akkor nem sikerül :) Akartam már gluténmentesen elkészíteni ezt a receptet,de ahhoz szép kenyeret kell sütni :)
Régen még "gluténos koromban" csináltam ilyet többször is,volt kolléganőmtől származik a recept.Irtó finom és laktató :) Csak akkor az volt a jó,hogy megvettem a fél kilós kenyeret és jöhetett a többi művelet.Na most először kenyeret kell sütni,de az vagy sikerül vagy nem.Nem formában mert abban nem lesz kérge,hanem tepsiben.A jól bevált zsömle,bagett,kenyér receptemet használtam hozzá (ami jelen állás szerint a 6. legnézettebb recept a blogon),ebben még nem csalódtam.
Kenyér recept itt:http://pbetti30.blogspot.hu/2016/02/zsomle.html
De azért leírom :)

50 gr Beiker vagy Old miller's kenyérliszt
100 gr Schar mix it universal liszt (innen:Egészség market)
100 gr Nutri free mix per pane kenyérliszt (innen:Egészség market)
10 gr útifű maghéj (nem a liszt állag hanem a héj) (innen:Egészség market)
0,5 csomag szárított Dr Oetker vagy Budafoki vagy Haas élesztő (bármelyik jó),vagy 12 gr friss
5 gr só
5 gr cukor
20 gr (2 evőkanál) olaj vagy kókuszzsír (innen:Egészség market)
260 gr kéz meleg víz
20 gr chia mag (innen:egészségmarket)

A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban,majd hozzáöntöttem az olajat és vizet.Először nagyon hígnak néz ki,de ahogy a robotgéppel keverjük úgy fog egyre keményebb lenni,mert az útifű magába fogja szívni a folyadékot.Kb 5-10 percig dolgozzuk a tésztát.Ezután én hagytam pihenni 15 percet addig 50 fokra melegítettem a sütőt,előkészítettem a tepsit és bele a sütőpapírt.
Olajozott szilikon lapra tettem a tésztát és kezemmel kenyér alakúvá formáztam (mint a képen) majd áttettem a tepsibe és még ott is formázgattam olajos kézzel.
30 percre betoltam az 50 fokos sütőbe.
30 perc után kivettem,lekentem olajjal,közbe felemeltem a hőfokot 190 fokra és ment is vissza a sütőbe,nem vártam meg míg felmelegszik teljesen a sütő.
35 percig sütöttem :) Sütőfüggő lehet,így a sütési idő lehet több is vagy akár kevesebb.Látni a színén ha már jó.
Ha kihűlt a kenyér teljesen,jöhet a töltés.

Töltött kenyér:

500 gr egész kenyér (nekem 492 gr lett amit sütöttem)
400 gr sonka kockára vágva,vagy szeletelt sonka apróra vágva.Én most a Lidlben vettem vákum csomagolt szeletelt sonkát
5 db M-es főtt tojás kockára vágva
5 db csemege uborka (100 gr volt) kockára vágva
200 gr 12 %-os tejföl (lehet 20 % is)
100 gr puha teavaj
1 evőkanál mustár
só,bors ízlés szerint

A kenyér végéből levágunk egy darabot, kibelezzük és a bélzetet apróra szaggatjuk,mert ezt megy vissza a töltelékbe.A levágott részt is belezzük ki.
Az összes hozzávalót a kenyér belével együtt összekeverjük és megtöltjük vele a kenyeret jó szorosan,a levágott részbe is tegyünk tölteléket.Folpack fóliával alaposan és szorosan körbetekertem mindenhol és egy éjszakára hűtőbe tettem.Másnap tökéletesen összeérik és szeletelhető :)














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése