2017. március 13., hétfő

Tiramisu szelet


Sokszor szoktam tiramisut készíteni,de hagyományosan a babapiskótás verziót általában :) Jóóó csináltam már babapiskóta helyett sima piskótából,de akkor csíkokra vágtam a piskótát és úgy rétegeztem mintha babapiskóta lenne.Most újítottam,mintha süteményt csinálnék úgy tettem össze.
A díszítést Krisztától nyúltam le :)

Hozzávalók a piskótához:

6 db M-es tojás
120 gr eritritol (innen:egészségmarket)
180 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre majd mehet hozzá apránként az eritrit,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
25*35 cm-es tepsit sütőpapírral kibélelünk majd beleöntjük a tésztát és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt kettévágjuk keresztbe.

Krém:

25 dkg Mascarpone (én sokszor natúr vajkrémmel csinálom)
1 tojás (ha valakit zavar a nyers tojás akkor elhagyható)
10 dkg eritritol (innen:egészségmarket)
1 csomag vanília
6 dl habtejszín (vagy Hulala növényi tejszín)
3 csomag habfixáló (csak akkor kell ha nem Hulalával készül mert ahhoz nem kell)
2 dl tej
1 dl feketekávé
1/2 üveg rumaroma

A tejszínhabot keményre verjük a habfixálóval.
A mascarpone-t a tojással,vaníliával és az eritrittel kikeverjük majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot.
A tejet a kávéval és a rumaromával elkeverjük,ezzel meglocsoljuk az egyik piskóta lapot.Megkenjük a krém felével,majd megint piskótát teszünk rá és ismét meglocsoljuk kávéval.A krémmel megkenjük a sütemény oldalát majd a tetejére is kenünk,de nem vastagon,a maradék krémet habzsákba tesszük és mintákat nyomunk a tetejére.Hűtjük.Tálalás előtt kakaóporral szórjuk meg.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése