2020. november 21., szombat

Láng és a szuperverdák karamellás torta


 

Egy kisfiú szülinapjára készítettem.

Hozzávalók a piskótához,22 cm-es formához:
 
7 db M-es tojás
210 gr kristálycukor
110 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
110 gr Schar mix B  kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.
 
Krém:

750 gr mascarpone
2 konzerv (2*397 gr) sűrített tej
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A sűrített tejet előző nap főzzük meg,úgy hogy a konzerveket egy fazékba tesszük ,vízzel felengedjük,hogy lepje el a konzerveket és 4 órán keresztül főzzük.Nem bontjuk fel csak másnap vagy ha kihűlt.
A mascarponet kikeverjük robotgéppel a kihűlt karamellel, ha lágy lenne a krém lehet tenni bele expressz zselatin fixet.Én tettem bele.
Három részre osztottam a krémet és megtöltöttem a lapokat,hűtjük.
 
Vajkrém a fondant alá:

300 gr teavaj
300 gr porcukor

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.
 
Smartflex velvet burkolómasszával burkoltam,melyet színeztem kékre.
A tetejére a cukorlapot rendeltem.
A maradék vajkrémből díszítettem a torta tetejét.
 







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése