2021. december 2., csütörtök

Túró Rudi torta eper zselé betéttel évfordulóra



Most évfordulóra kellett elkészítenem ezt a tortát,nem kellett,hogy nagyon díszes legyen,de mégis mutatós 😊 pici a torta,16 cm, tehát nem is nagyon tudtam volna sok díszt tenni rá. Szerintem így nem is lett olyan rossz 😍

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához: 
 
3 db M-es tojás
90 gr kristálycukor
45 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
45 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 16 cm-es formába öntöttem,melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt,az oldalára nem kell, és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:
 
500 gr mascarpone
200 ml habtejszín (nem kell felverni)
100 gr porcukor
500 gr túró
1 csomag expressz zselatin fix
1 db bio citrom reszelt héja
 
A mascarponet a porcukorral és a tejszínnel felvertem,jó kemény krémet kell kapni. Majd hozzákevertem a túrót és a citromhéjat. Így is kevertem robotgéppel,majd a zselatin fixet is hozzá tettem. 4 egyforma részre vettem a krémet.

Eper zselé:

15 gr Lucullus étkezési zselatin
100 gr + 75 gr víz
400 gr eper
50 gr porcukor

A 75 gr hideg vízbe belekevertem a zselatint és hagytam duzzadni. Addig az epret ,a 100 gr vizet és a cukrot fel tettem főni,nem kell sokáig épp csak megfonnyadjon. Levettem a tűzről és kb 15 perc múlva hozzákevertem a megduzzadt zselatint.Két db folpackkal bélelt kis tálkába öntöttem szét a zselét és hűtőbe tettem dermedni. A tálka átmérője kisebb legyen mint a torta forma átmérője.

Vajkrém:
 
250 gr teavaj
250 gr porcukor

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.

Tejcsokival csurgattam le.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése