2021. december 1., szerda

Anitám szülinapi mákos-fehér csokis tortája



Anita barátnőm Öccsével össze szövetkezve elkészítettem Anita szülinapi tortáját,melyről az érintett semmit nem sejtett. Megint mákos lett,mint tavaly. Úgy látszik ez az íz nagyon bejön nekik 😂😂
Most a piskótába is tettem némi mákot,tavaly csak sima piskóta volt.

Hozzávalók a piskótához ,18 cm-es formához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
50 gr barna rizsliszt
50 gr Schar B kenyérliszt
50 gr darált mák

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt és a mák keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négyfelé vágjuk,töltjük.

Krém:
 
500 gr mascarpone
400 gr habtejszín
250 gr Bourbon fehér csoki (Lidlből J.D.Gross márka)
20 gr kókuszzsír (fehér csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr darált mák

A fehér csokit olvasszuk fel a kókuszzsírral (lehet étolaj is).
A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Végül a mákot is hozzáforgatjuk. Isteni finom krémet kapunk.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
 
Vajkrém a burkoláshoz:

300 gr puha teavaj
250 gr cukrozott sűrített tej

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét.

Rizslapos technika a díszhez (ezt napokkal hamarabb is el lehet készíteni):

Ennek a lényege,hogy a rizspapírt beáztatjuk a színezékes langyos vízbe kb 2 percre,mikor már puha a rizspapír,formára tesszük,én egy összegyűrt sütőpapírra tettem,és így száradt meg a rizspapír. Kb 24 óra kell neki.Radiátoron pár óra.Sütőben is lehet szárítani.








2 megjegyzés:

  1. Szia Betti!
    Gyönyörű a tortád!Szeretném megkérdezni, hogy ezeken a gluténmentes gyönyörű szórócukrokat honnan szerezted be?Mert én sehol nem találtam ilyen fényes cukorgyöngyöket ami gluténmentes.

    VálaszTörlés
  2. Szia 😊
    A greta oldalán vannak gluténmentesek. Onnan szoktam rendelni.

    VálaszTörlés