2018. február 8., csütörtök

Túrós-sajtos pogácsa


Szafinál láttam már régebben ezt a receptet és mindig el akartam készíteni ,de valahogy folyton mást csináltam :)) de ma volt időm,hozzávalók is.
Kicsit változtattam a recepten, mert én tettem a tésztába sajtot is. És véletlenül a világos lisztből csináltam :)))
A recept Szafitól innen.

Hozzávalók:

150 gr Szafi free világos lisztkeverék
100 gr zsírszegény túró
60 gr light trappista sajt
5 gr himalája só
130 gr meleg víz
20 gr frissen facsart citromlé

+ világos liszt a gyúráshoz

Tetejére 12 % os tejföl (joghurt is jó) és magvak.
A tejföllel/joghurttal kenést Marikánál láttam a sajtos rúdnál.

A lisztet egy tálba mérem majd hozzáadom a sót,túrót és a reszelt sajtot. Majd kimérem a citromlevet és a vizet egy pohárba,összekeverem és a liszthez adom majd gyors mozdulatokkal elkeverem.Állni hagyom kb 5 percet majd lisztezett szilikonlapon átgyúrom jól a tésztát és kinyújtom ujjnyi vastagra,berácsozom késsel. Pogácsa szaggatóval kiszaggatom.
Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem,lekenem tejföllel (lehet tojással is) és megszórom reszelt sajttal ,magvakkal stb.
180 fokos sütőbe nekem 25 percet sült alsó felső sütésen. De ez eltérő lehet mindenkinek. Kinek milyen sütője van.
Érdemes kipróbálni,mert nagyon finom és puha a tészta :)
Ebből az adagból a képen látható mennyiség lett.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése