2015. január 6., kedd

Gyros pitában



Készítettem már csak Schar B liszttel,vagy csak Nutri free mix per pane,vagy nutri és Farmo LP keverékkel,mindegyikkel ugyanúgy működik :)

Tésztához:

25 dkg Nutrifree mix per pane liszt
210 ml meleg víz
1/2 cs szárított vagy 10 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
1 tk cukor
1 tk só
2 ek olaj


Ezeket kidagasztottam,enyhén lágy volt a tészta,de nem vészes,lisztezett szilikonlapra borítottam görgettem erre-arra így mindenhol lisztes lett,ekkor tudtam formázni,addig ragadt volna egy kicsit.6 felé vettem golyókat formáztam kinyújtottam kb 13-15 cm átmérőjűre,de forgattam közbe nehogy leragadjon,majd tepsibe tettem,1 órát pihent majd a sütőt maximumra állítottam (nálam 240 fok). Forró sütőbe bementek a piték, 5-8 perc  múlva fordítottam rajtuk,és megint 5-8 percig sültek (ez sütőfüggő). Nekem mindegyik zsebes lett,némelyik kicsit laposabb,nem púposodott fel annyira, de mikor levágtam a széléből 1 cm-t akkor megvolt bent a zseb baromi jó lett,puha,finom.


Ui:mivel többen kérdezték hogy nem e kell kettőt egymásra tenni,nem e kell bevágni stb..nem, nem kell semmi ilyet csinálni,a forró levegőtől fog felfújódni és lesz benne zseb :) de tényleg nagyon forró sütő szükséges hozzá.

Csirkemell (kb 60-70 dkg volt) kockára vágva,olajon pirítani,majd öntöttem rá 1 csomag Lucullus Gyros fűszert,amikor elpárolog a folyadék alóla akkor jó.
Lucullus fokhagymás és ezer sziget port vettem és a tasakon lévő utasítás szerint csináltam,de egyébként csak 1 doboz joghurt kell hozzá és annyi.
Paradicsom,hagyma,uborka van még a pitában a húson és az önteten kívül.






  










Ez is Nutriból van :)





Elkészítettem 20 dkg nutri free mix per pane és 5 dkg Farmo LP low protein lisztből is.Teljesen jó,ugyanolyan mint csak Nutriból vagy csak Schär B-ből.
Ilyen lett:








20 dkg Nutriból és 5 dkg Old Miller's lisztből is tökéletes :)






15 dkg nutri free mix per pane,5 dkg Beiker és 5 dkg farmo LP lisztből is nagyon jó






3 megjegyzés:

  1. Nem értem, hogyan lesz ilyen zsebes, ha csak simán a kinyújtott réteget teszed a tepsibe? Nem kell előtte bevágni, vagy esetleg két réteget egymásra tenni és úgy sütni. Mitől válik el egyébként és lesz lyukacsos a közepe? Köszi előre is a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsóka,a fázisképeken teljesen látszik,hogy hogyan csinálom.Ahogyan leírtam úgy kell csinálni,nem kell egymásra tenni kettőt,nem kell bevágni,ahogyan a képen van úgy kell elkészíteni.A magas hőfok miatt fog a közepében keletkezni egy "zseb" vagy lyuk.Látni hogy az egy darab és az van felfúvódva.Remélem tudtam segíteni és sikerrel jársz ha elkészíted :)

      Törlés
    2. Köszi szépen! Ma ebédre elkészítettem: kicsit nagyobbra kellett volna lapítanom őket, és csak 4-5 percig sütni. Most egy kicsit zsemleszerű lett, és 2 db megégett. De a legközelebbi tökéletes lesz! Még egyszer köszönöm a tippet!

      Törlés