2015. május 7., csütörtök

Kekszgombóc,kókuszgolyó (tejmentes is)



A recept még egy gyerekkori szakácskönyvemből van,címe: Pom Pom főz :) ez egy gyerekeknek készült szakácskönyv és kb 30 éves.Nagyon sokszor készítettük ezt gyerekkoromban (akkor még búzásan).


Kicsikét alakítottam a recepten.Először is nekem kekszet kellet hozzá sütni,ezt az alábbi recept szerint csináltam,de most Mester süteményliszttel és rizsliszttel,valamint Ligával hogy tejmentes is legyen: http://pbetti30.blogspot.hu/2014/12/haztartasi-keksz.html

Hozzávalók:

25 dkg darált keksz
12,5 dkg Liga margarin
15 dkg porcukor
2 ek kakaópor
7-8 ml rumaroma (negyed üveg)

A recept ír tejet is,de én nem tettem hozzá mert tapasztalatom szerint kevesebb folyadék kell ehhez a kekszhez amit én gyártok. Másik indok pedig a tejmentesség volt.Ha kellett volna még hozzá folyadék akkor egy kicsi vizet tettem volna,de egyáltalán nem kellett.

A hozzávalókat összegyúrtam ,diónyi golyókat formáztam majd kókuszreszelékbe forgattam.
Én DUPLA adagot csináltam és 50 db dió nagyságú golyó lett belőle.A kekszből is dupla adag készült.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése