2017. augusztus 27., vasárnap

Citromos túrótorta


Sosem csináltam még ilyen tortát,most megkívántam. Gluténmentes zabpehelylisztből csináltam a piskótát.

Hozzávalók a piskótához:

3 db M-es tojás
3 evőkanál ( 90 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 90 gr) zabpehelyliszt (csak az a gluténmentes amire rá is van írva) (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35 percig. Tűpróba!!!

Krém hozzávalók:

250 gr túró
250 gr mascarpone
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
50 gr porcukor
1 db bio citrom héja és leve (plusz 1 db a tetejére)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A tejszínt felvertem a habfixálóval.A tejszínből keveset tettem félre a díszítéshez a végére.
A mascarponet a porcukorral és a zselatinnal kikevertem,majd hozzátettem a túrót,a citrom héját és levét,így is kevertem ,majd a felvert tejszínhabot óvatosan kevertem hozzá,ne törjön a hab.
A kihűlt piskóta tetejére kentem,úgy hogy a formában hagytam a piskótát.Tettem rá biocitrom karikákat.

A tetejére zselé:

1 csomag Haas színtelen tortazselé (kis csomag)
kevés citromlé
2,5 dl víz
cukor
A Csomagoláson lévő utasítás szerint csináltam,melegen de nem forrón öntöttem a torta tetejére.
Hűtjük.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése