2019. április 22., hétfő

Bakonyi húsgolyó


Még sosem csináltam ezt az ételt,de már ettem és nagyon ízlett. Most én is elkészítettem.

Hozzávalók a húsgolyóhoz:

500 gr darált hús
2 db egész nyers tojás
4 ek gluténmentes zsemlemorzsa (innen:Diszkont diéta)
bors, só, pirospaprika

Összekeverjük az összes hozzávalót és kis golyókat formálunk,kb mint egy nagyobb cseresznye.

Hozzávalók a gombás raguhoz:

2 evőkanál kókuszzsír (étolaj is jó)
vöröshagyma
fokhagyma, petrezselyemlevél
500 gr csiperke gomba (mosva ,darabolva)
só,bors,ételízesítő (én a Szafi ételízesítőt használom)
300 gr tejföl
50 gr barna rizsliszt

A hagymát a zsíron megdinszteljük ,rádobjuk a gombát,fokhagymát, később a pirospaprikát, sót, borsot, ételízesítőt, petrezselyemlevelet és felöntjük vízzel,hogy ellepje. Pár perc múlva a húsgolyókat is hozzádobáljuk. Kb 30 percet főzzük,majd behabarjuk.
A tejfölt a barna rizsliszttel és egy kevés vízzel elkeverjük és folyamatos kevergetés mellett a gombás raguhoz öntjük. Ha felrottyan levesszük a tűzről.
Én gluténmentes tésztával tálaltam.








1 megjegyzés: