2020. április 1., szerda

Mentes kenyér Szafi lisztekből


Beánál láttam meg az ő szépséges és nagyon guszta kenyerét. Már akkor eldöntöttem,hogy én is elkészítem. Régen sütöttem már kenyeret,mostanában venni szoktam.
Mindent pontosan ugyanúgy csináltam mint Bea :) szerintem az én sütőm erősebb,mert barnább lett a kenyér,mondjuk nem baj,nem égett meg.

A forma mérete (belső méret ,mert az számít, ahova a tészta kerül) 30*11 cm.Lidlben vettem.

Hozzávalók:

280 gr Szafi Free világos puha kenyér lisztkeverék + kevés a formázáshoz
300 gr Szafi Free csökkentett rosttartalmú gluténmentes vegán kenyér lisztkeverék
50 gr almaecet
10 gr Himalája só
1/2 csomag szárított élesztő (3,5 g)
1 g szódabikarbóna
650 gr langyos víz

a tetejére kenni:

Kókuszolaj

A száraz hozzávalókat egy tálba mértem és összekevertem. Majd az almaecetet és a vizet kimértem,összeöntöttem és a száraz alapanyaghoz tettem,először gyors mozdulatokkal elkevertem,majd a robotgép dagasztó spiráljával pár percig dagasztottam. Lisztezett szilikon lapra borítottam a tésztát,átgyúrtam és egy sütőpapírral kibélelt formába tettem,éles késsel bevagdostam 50 fokon 30 percet kelesztettem,majd kivettem átkentem a tetejét kókuszolajjal és 200 fokos sütőbe tettem vissza 60 percre.
Formába hagytam kb fél órát,majd kiemeltem a sütőpapírral együtt és hagytam teljesen kihűlni,majd csak ezután szeleteltem.
Nagyon finom kényér lett,nincs mellékíze :)


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése