2020. május 21., csütörtök

Füstölt sajttal szórt túrós pogácsa


Ezt a receptet Évinél láttam meg még januárban,akkor mentettem el a Facebook mentéseimbe. Tegnap valamit kerestem a mentések között és akkor jött velem szembe,már el is felejtettem, hogy el lett mentve. De annyira nagyon jól nézett ki képen,hogy úgy voltam vele,ha esik ha szakad én ma ezt biza megcsinálom :))) Háááááát gyerekeeek ez mennyire finom úúúristen :)
Picit eltértem a recepttől,részben azért, mert más lisztem volt itthon,részben pedig azért ,mert fele adagot csináltam, és mivel a recept egy tojást ír,nem akartam azt is felezgetni,így csökkentettem a folyadék mennyiségét.
De írom is ,én hogyan készítettem :)

Hozzávalók:

A tésztához:

250 gr Schar Mix B liszt (innen:diszkontdiéta)
170 gr kéz meleg tej
1 csomag azaz 7 gr szárított élesztő (vagy 25 gr friss)
5 gr cukor
10 gr só
250 gr félzsíros túró
50 gr puha teavaj
1 db L-es tojás sárgája

Tetejére:

Tojásfehérje
100 gr füstölt sajt

Annyira sokat nem bajlódtam a tésztával,minden hozzávalót egy tálba mértem és robotgép dagasztó spiráljával jól kikevertem.
Rizslisztezett szilikon lapra tettem,enyhén lágy volt a tészta,de nem ragadt le,hála a rizslisztnek :))
Szóval kicsit átgyúrtam,kinyújtottam kb 1,5 cm vastagra, megkentem tojásfehérjével,megszórtam reszelt sajttal, pizzavágóval a kívánt méretre vágtam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 50 fokon 30 percet kelesztettem. Majd kivettem a sütőből,a hőfokot felemeltem 180 fokra és amikor elérte a hőmérsékletet újra betettem a tepsit és 30 percig sütöttem alsó felső sütésen. A sütési idő eltérhet,minden sütő más :) Figyeljük ne égjen meg. A füstölt sajt hamarabb barnul.
Isteni finom lett,de tényleg. Igaz régen ettem már búzás pogácsát ,de ez nagyon nagyon hasonlít hozzá.
Ebből a mennyiségből egy gáztepsivel lett nekem.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése