2020. május 13., szerda

Glutén-, és laktózmentes erdei gyümölcsös torta


Glutén-,és laktózmentesen készítettem.

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Nutri free mix per dolci süteményliszt (innen:Diszkont diéta

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Krém hozzávalók:

1000 gr laktózmentes mascarpone
750 gr fagyasztott (ha nincs friss) erdei gyümölcs (ezt szobahőmérsékleten hagyjuk kiolvadni)
100 gr porcukor
4 dl laktózmentes habtejszín (ezt nem kell felverni)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük a tejszínt folyékony állapotba,nem verjük fel.Addig verjük robotgéppel ,amíg jó stabil krémet nem kapunk,5 perc kb.,ezután belekeverjük a gyümölcsöt,azt már fakanállal.Én most egy jó masszív krémet kaptam,de van amikor a mascarpone lágyabb,így a krém is az lesz,na akkor lehet keverni a krémhez Dr Oetker expressz zselatin fixet.
Háromfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Svájci vajkrémmel kentem körbe:

3 db L-es tojás fehérje (109 g volt nekem)
400 gr laktózmentes teavaj
200 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
A svájci vajkrémből marad meg,azt használtam díszítéshez is.

A kihűtött tortát fondanttal burkoltam.
Fractal szikrázó lila és szikrázó fehér selyemport kevertem össze,kevés színtelen aromát tettem hozzá és azzal festettem át a tortát.

Habcsók a díszítéshez:

70 gr tojásfehérje (Kb 2 tojásé ennyi)
210 gr kristálycukor
10 gr friss citromlé
4 gr étkezési keményítő
Ez az adag egy gáztepsire való.

A habcsókot így készítettem.Viszont nekem elég volt 80 fokon 80 perc,mert így is kirepedt :(










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése