2021. június 12., szombat

Glutén-, és laktózmentes gesztenyés torta



Viszonylag sokszor csinálok gesztenyés tortát,szerintem nagyon finom ez a krém :)

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es formához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
90 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melyeknek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négy felé vágjuk.

Krém:

500 gr laktózmentes mascarpone
500 gr gesztenyemassza (Lidlben vettem)
4 dl laktózmentes habtejszín (nem kell felverni)
1/2 üveg rumaroma
70 gr porcukor (ha natúr gesztenyemasszát veszünk,akkor több cukor kell)

A mascarponét,a porcukrot és a folyékony tejszínt keményre verjük,egy nagyon jó állagú kemény krémet kapunk,majd hozzákeverjük a kiolvadt gesztenyemasszát és a rumaromát. Arra figyeljünk,ha natúr masszát veszünk, akkor több cukor kell bele. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a lapokat.HŰTJÜK.

Vajkrém:

300 gr laktózmentes teavaj
300 gr porcukor

Habosra keverjük,esetleg színezni is lehet. Megkenjük a kihűtött torta oldalát és tetejét. Díszítjük.
Én először a fehér vajkrémmel kentem körbe,hűtöttem majd a maradék krém egy részét színeztem és a színezett zöld krémmel még itt-ott megkentem a torta oldalát majd simítóval végig simítottam.

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése