2021. június 11., péntek

Szülinapi torta erdei gyümölcsös ízben

 

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Erdei gyümölcsös krém:

500 gr  mascarpone
400 gr fagyasztott (ha nincs friss) erdei gyümölcs (ezt szoba hőmérsékleten hagyjuk kiolvadni)
80 gr porcukor
2 dl habtejszín (ezt nem kell felverni)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük a tejszínt folyékony állapotban,nem verjük fel.Addig verjük robotgéppel ,amíg jó stabil krémet nem kapunk,5 perc kb. ,ezután belekeverjük a gyümölcsöt,azt már fakanállal.Ha lágynak tűnik a krém ,akkor lehet keverni hozzá Dr Oetker expressz zselatin fixet.

Háromfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Vajkrém burkolni:

200 gr teavaj
200 gr porcukor

Habosra keverjük,körbekenjük a tortát. A maradék krémet színeztem,és azt is felhasználtam a díszítéshez.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése