2021. június 5., szombat

Glutén-, és laktózmentes párizsi krémes torta



Jó rég csináltam már párizsi krémes tortát,akkor egy picit másabb receptet használtam.Abban nem volt csokoládé. Elvileg ez a mostani recept az igazi párizsi krém.Az a baj,hogy a neten annyi recept van amire írják,hogy az igazi,és akkor döntsem el,hogy melyik az valójában...😏 Marton Ritától kértem segítséget, és amit ő mondott,hogy ez az igazi azzal készítettem most a tortát.

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!!
A másik piskótát is így készítjük el.
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Párizsi krém:

1000 gr azaz 1 kg kristálycukor
500 ml laktózmentes habtejszín
3 csomag (30 gr) vaníliás cukor
250 gr étcsokoládé (Lidlben vettem 70% -os J.D.Gross márkát,lentebb képen)
250 gr + 500 gr laktózmentes teavaj
200 gr 20-22 %-os kakaópor

A tejszínt a cukorral és a vaníliás cukorral felforraljuk. Nekem szemcsés maradt,nem olvadt el az összes cukor,nem is értem miért.Pedig forrt a tejszín.Lehet,hogy tovább kellett volna forralni. Hozzá keverjük az apróra tördelt csokoládét,és addig keverjük,míg el nem olvad. Ezután mehet hozzá a kakaópor és legvégül a 250 gr vaj.
Kihűtjük. Felhasználás előtt habosra keverjük 500 gr vajjal.
Az így kapott krémből én 400 gr vettem ki burkoláshoz, a többit 3 részre osztottam és megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Burkolni csokikrém:

félre tett 400 gr szoba hőmérsékletű párizsi krém
375 gr szoba hőmérsékletű laktózmentes teavaj
Habosra keverjük,ezzel burkoljuk a tortát illetve a macaronokat ( 7 db) is ezzel a krémmel töltöttem meg.Kevés krémet hagyhatunk díszítéshez.

Csoki csurgatás:

100 gr 70% -os J.D.Gross étcsoki (Lidl),lehet más márka is természetesen,de én ezt szeretem

A csokit a kókuszzsírral együtt olvasztjuk fel, majd ha már nem meleg, akkor a kihűtött tortára csurgatjuk. Díszítjük.

A macaront most másik recept szerint készítettem,mint szoktam. Macaron paradise francia pihentetés nélküli receptjét használtam, annyi módosítással,hogy én pihentettem 2 óra hosszát,mert egyszer mikor ezt a receptet használtam és nem pihentettem, akkor mind kirepedezett,így inkább hagytam pihenni, addig elmentem a körmöshöz 😁😁😁
130 fokon 17 percet sütöttem alsó felső sütéssel.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése