2021. június 26., szombat

Karamellás szülinapi torta



Szülinapi bulira kérték tőlem ezt a meglepi tortát,valami különlegeset akart a férj a feleségének, állítólag nagyon tetszett neki 😀
Meggyűlt a bajom a kinti 37 fokos,és a benti 31 fokos meleggel,ahogy ki vettem a hűtőből a vajkrémmel burkolt tortát,egyből puha lett a burkolás,így az általam eltervezett stencilezés nem jött össze.

Összesen két piskótát kell sütni,legalábbis én így szoktam,mert egy formába nem fér el. 10 tojásból azaz 2*5 tojásból készül a piskóta.

Hozzávalók egy piskótához,26 cm-es tortaformához:

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 26 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk.Megsütjük a másik piskótát is,azt is két felé vágjuk,így lesz 4 lap.

Krém:

1250 gr mascarpone
3 konzerv (3*397 gr) sűrített tej (ebből lesz a karamell)
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A sűrített tejet előző nap főzzük meg,úgy hogy a konzerveket egy fazékba tesszük ,vízzel felengedjük,hogy lepje el a konzerveket és 4 órán keresztül főzzük.Elvileg elég 3 óra főzés is,de én biztosra megyek. Ez alatt az idő alatt a vízből fog elfőni,pótolni kell,mindig legyen víz alatt a konzerv. Nem bontjuk fel csak másnap vagy ha kihűlt.
A mascarponet és a kihűlt karamellt kikeverjük robotgéppel, ha lágy lenne a krém lehet tenni bele expressz zselatin fixet. Én tettem bele.Eleve a meleg és a szállítás miatt is.
Három részre osztottam a krémet és megtöltöttem a lapokat,hűtjük.Én egy éjszakát szoktam hűteni a betöltött tortákat.Másnap jobb vele dolgozni.

Vajkrém:

400 gr teavaj
400 gr porcukor
Fractal peach gél festék

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK. Díszítjük tetszés szerint.
 
A macaronokatMacaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.
Pisztáciás krémmel töltöttem meg.

A gyémánt szív formát barack színre festett fehér csokiból csináltam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése