2021. november 28., vasárnap

Csokis torta ostya pillangókkal



50. szülinapra kérték,rám volt bízva a díszítés,a lényeg volt,hogy szép legyen :) a stenciles tortákkal nem lehet mellé fogni,legfeljebb ha nem szép a stencilezés. Ezt a szürke alapon rózsaszín kombinációt már rég ki szerettem volna próbálni.Rózsaszín alapon szürkét már  csináltam. Szerintem baromi jól mutat együtt mindkét variáció. 

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es formához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt 
90 gr Schar B kenyérliszt 

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es formába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

750 gr mascarpone
300 gr olvasztott 70 %-os étcsoki J.D. Gross a Lidlből (én ezt veszem)
2 evőkanál (20 gr) kókuszzsír (Csokival együtt olvasztjuk fel)
120 gr porcukor
4 dl habtejszín (nem kell felverni)

A mascarponet,habtejszínt (folyékony állapotban) és a porcukrot jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém (vigyázzunk nehogy túlverjük) , akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele expressz zselatin fix.Most nem tettem bele.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Fekete és pink fractal ételfesték gél

Keverjük habosra a a vajat a porcukorral,vegyünk ki a krémből kb. 2 evőkanállal (ezt majd rózsaszínre színezzük) a többibe tegyünk pár csepp fekete festéket,szürke lesz belőle.
A kivett krémbe egy csepp pink festéket tegyünk.
A szürke vajkrémmel kenjük körbe a tortát,hűtsük, mert csak így tudjuk rá tenni a stencilt.

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.

Macaron töltelék:

100 gr nutella
100 gr puha teavaj

Habosra keverjük,töltjük a makikat.Én a krém közepébe tettem házi baracklekvárt.
Díszítjük a tortát tetszőlegesen.
Az ostya pillangókat rendeltem,természetesen gluténmentes az is.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése