2014. december 13., szombat

Mézeskalács (az eddigi legjobb)



A recept Mohától van a mézeskalácsok Nagyasszonyától :) Eddig legfinomabb mézeskalács.Már sülés után puha és végig az is marad :)
Én Mester süteményliszttel csináltam így:

12,5 dkg méz
12,5 dkg vaj
3 tojás
15 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 tk  Lucullus mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál citromlé
reszelt citrom-, és narancshéj ízlés szerint
50 dkg Mester Család süteményliszt

A mézet a vajjal felmelegítjük, nem kell forralni, éppen csak olvadjon el a vaj. Félretesszük hűlni.
A tojásokat alaposan összekeverjük a cukorral, a szódabikarbónával, a fűszerekkel és a citromlével és citromhéjjal. Ezt még végezhetjük a robotgép habverőszárával, de ezután váltsunk a dagasztókarra.
Ezzel keverjük a tojásos masszába a mézes vajat és a lisztet. A tészta nagyon kenődős, lágy lesz, ilyennek kell lennie!
Folpackkal letakarva legalább 8 óra hosszára hűtőbe tesszük. ( Ha nincs időnk kisütni az egészet, egy-két napig maradhat a hűtőben nyugodtan!) Én délután kevertem be a tésztát és csak másnap sütöttem.
A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra.
Lisztezett deszkán átgyúrjuk a tésztát és innen több lehetőségünk is van.
A tésztát 4-5 mm vékonyra nyújtjuk és különböző formákkal kiszaggatjuk.
180 fokon 8-10 perc alatt készen lesznek.









16 megjegyzés:

  1. Köszönöm a megtisztelő címet:))) Szépek lettek, és még a sütipecsét is milyen jól megmaradt benne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha ez az igazság akkor ez :))))
      Nagyon finom tényleg. És gm is tökéletes lett. Hetekig jó volt :)

      Törlés
  2. Szia! Mester család lisztet hol lehet venni? Ú

    VálaszTörlés
  3. Szia. Hol laksz? Vagy ha beírod a Googleba hogy mester család boltok akkor meg tudod nézni. Vagy ahol laksz ott ha van herbária esetleg vagy gyógynövény bolt. Nálunk mindkét helyen van vagy tudnak hozni. Vagy a neten is tudsz rendelni a mester családtól. Ma sütöm én is de most nem mester liszttel. Milyen liszted van otthon?

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Esetleg az il pane di anna sütemény lisztből is el lehet készíteni?
    Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen már csináltam abból. Fent van a Betti gluténmentes konyhája Facebook oldalon.

      Törlés
  5. Vajon schar b ből is működik?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen csináld meg nyugodtan már más is csinálta belőle. Ne ijedj meg lágy lesz a tészta. Másnapra lesz jó.

      Törlés
  6. Vajon schar b ből is működik?

    VálaszTörlés
  7. Szia! Azt szeretném emgkérdezni, hogy ez működhetne Annapanni liszttel is? Nekem nem lehet olyan lisztet használnom, amiben kukorica van meg hajdina... vagy élesztő... kérlek szépen adj tippet akkor hogy kellene ha azt használnám! Ez pont olyan recept, mint a régim volt gluténnal! Nagyon köszönöm! Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Azt a lisztet én nem használom de úgy gondolom hogy azzal is működik. Sokan próbálták többféle liszttel és jó volt. Egyébként a schar mix it liszt sem tartalmaz kukoricát :)

      Törlés
    2. Szia. Azt a lisztet én nem használom de úgy gondolom hogy azzal is működik. Sokan próbálták többféle liszttel és jó volt. Egyébként a schar mix it liszt sem tartalmaz kukoricát :)

      Törlés