2015. január 18., vasárnap

Kinder tejszelet

A receptet Ágitól "csórtam" el :) nagyon finom könnyű sütemény :)


Én így csináltam:

Hozzávalók (22*32cm-es tepsihez):
Tésztához:

5 db tojás
100 g kristálycukor
50 g natúr kakaópor

Krémhez:

4 dl habtejszín ( 2 csomag Dr. Oetker habfixálóval felverve)
40 g porcukor

A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kakaót és óvatosan a tojások kemény habbá vert fehérjét is. 180 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben sütjük kb 12-15 percig,nehogy meg égjen, majd hűlés után kettévágjuk. Nem vízszintesen,hanem középen ketté és egymásra lesz téve a két lap.Tehát lesz 2 db 11*32 cm-es tészta.

Amíg a lapok hűlnek, a habtejszínt keményre felverjük a porcukorral és a habfixálóval. Az egyik lapra rákenjük a krémet, majd a másikkal befedjük. Tetejét megszórjuk porcukorral. Egy-két órára hűtőbe rakjuk.Tálalásnál ismét meg lehet szórni porcukorral.

UPDATE!!!
Újra elkészítettem de most laktóz és cukormentesen,több képpel :) (2016.09.09.)

Tészta:

5 db M-es tojás
150 g eritritol (Innen:egészségmarket)
50 g natúr kakaópor

Hab:

0,5 liter hideg Magic milk laktózmentes habtejszín
3 csomag Dr Oetker habfixáló
50 gr eritritol (Innen:egészségmarket)

Most először a tojásfehérjét vertem fel keményre,majd apránként beletettem az eritritet miközben tovább vertem,majd a tojások sárgáját még mindig robotgéppel.Ezután kikapcsoltam a gépet,beleszitáltam a kakaóport és óvatosan elkevertem a tésztát.
22*32 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe tettem,180 fokon alsó-felső sütésen 15 percig sütöttem,vigyázni kell nehogy megégjen.Ez az idő lehet kevesebb is.
Ha kihűlt a tészta hosszába kettévágom majd megtöltöm a habfixálóval és eritrittel felvert tejszínnel.
Hűtőbe tesszük dermedni.









15 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. köszönöm a finom receptet! köszönöm keresztlányomnak Sné W.Mariannak,Vecsésre,hogy ezt a receptet átküldte nekem!

    VálaszTörlés
  3. Üdvözlöm! Érdeklődni szeretnék, hogy a liszt szándékosan maradt ki..? Nem kell ehhez a tésztához liszt..?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem kell hozzá liszt. Ezért nem tüntettem fel sem a hozzávalók között sem az elkészítésnél. Úgy kell csinálni ahogy írtam.

      Törlés
    2. Nem, nem kell hozzá liszt. Ezért nem tüntettem fel sem a hozzávalók között sem az elkészítésnél. Úgy kell csinálni ahogy írtam.

      Törlés
  4. Köszönöm szépen, legközelebb liszt mentesen megsütöm kíváncsi vagyok milyen lesz, tegnap még nem mertem bevállalni... :) Még egyszer köszönöm :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Érdeklődnék, hogy akkor is kell habfixáló, ha Hulalát hasznalok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon jó recept, isteni a süti, köszönet érte! :-)

      Törlés
    2. Nagyon szívesen. Örülök hogy ízlik :)

      Törlés
    3. Nagyon szívesen. Örülök hogy ízlik :)

      Törlés
  6. Ha nincs benne liszt..,nemlessz olyan mint egy nagyadag hab,habbal??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy :D a lisztet a kakaó helyettesíti,olyan is az állaga :)

      Törlés