2015. június 15., hétfő

Gyors almás-mákos süti



Az eredeti recept szerint 2 perces almás-mákos a neve,na de azért annál több volt,stopperrel néztem,12 perc volt :)))) így én nem ezt a nevet adtam neki :)

Hozzávalók (24 cm átmérőjű kapcsos tortaformához):

1 tojás
10 dkg cukor
10 dkg Mester Család süteményliszt (de jó rizsliszttel is)
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
10 dkg darált mák
1 dl olaj
2,5 dl tejföl
2 közepes alma nagy lyukú reszelőn lereszelve
1 citrom reszelt héja

A fagyi recept itt nálam:http://pbetti30.blogspot.hu/2015/06/eper-fagyi.html
A vanília mártást a Dr Oetker Expressz desszert öntet főzés nélkül porból csináltam.

Az alma kivételével minden egy tálba tettem,összekevertem fakanállal (még csak robotgép sem kell hozzá) majd a reszelt almát is hozzá tettem.
Sütőpapírral bélelt 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformába tettem és 180 fokon 30 percig sütöttem. Tűpróba mindenképp,mert nem egyformán sütnek a sütők.
Ennél finomabb mákos sütit még nem ettem,nem száraz a belseje az alma miatt.







Muffin formában sütve:
17 db lett belőle, Gluténmentes Carte D'or fekete ribizlis és citrom sorbet fagyival tálalva.




7 megjegyzés:

  1. Kedves Betti! Nincs itthon darált mákom, szerinted mákliszttel is meg lehet csinálni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kriszta, nem használtam még mák lisztet. Nem tudom milyen az állaga. Szerinted hasonlít a darált mákhoz? Mert akkor simán. Egy próbát megér :)

      Törlés
    2. Szia Betti! A mák liszt állaga teljesen olyan, mint bármelyik liszté, csak darált mák színe van :-) Megsütöttem vele és sikerült, nagyon finom lett! :-)

      Törlés
    3. Szia Kriszta, ezt örömmel hallom :)

      Törlés
  2. Szia, megkerdezhetem hogy ez a mester liszt keverek miket tartalmaz?
    Itt sajnos masok a lisztek mint otthon, van tobbfele is csak kerdes hogy melyiket hasznaljam.koszonom elore a valaszt.Evi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Írtam hogy jó a rizsliszt is.
      Összetevők: rizsliszt, kukoricakeményítő, kölesliszt, borsófehérje, psyllium, cukorrépa rost,guargumi és xanthan.

      Törlés
    2. Szia. Írtam hogy jó a rizsliszt is.
      Összetevők: rizsliszt, kukoricakeményítő, kölesliszt, borsófehérje, psyllium, cukorrépa rost,guargumi és xanthan.

      Törlés