2015. július 14., kedd

Bukta



A tészta recept az amiből a pudingos csigát is csináltam,ami egyébként a Malena konyhája oldalról van :)
Most annyit változtattam a tésztán,hogy kicsit több Farmo lisztet tettem bele mert a Nutri elfogyott,nem akartam másik zacskót megbontani azért a 3 dkg-ért,de viszont mivel több Farmo került bele így több folyadékot igényel és most egy tasak szárított élesztőt tettem bele és nem fél csomaggal.

Hozzávalók a tésztához:

22 dkg Nutri free mix per pane liszt
8 dkg Farmo LP Low protein liszt
3 ek kókuszolaj (étolaj is jó)

1 cs Dr Oetker szárított élesztő vagy 25 gr friss
2 ek cukor

reszelt citromhéj
240 ml meleg tej

A száraz hozzávalókat alaposan elkeverjük (az élesztőt is,a szárítottat nem kell futtatni ) majd az olajat és a tejet is hozzákeverjük és a kézi habverő dagasztó spiráljával jól kikeverjük. Rizslisztezett szilikon lapra tesszük majd ide-oda görgetve minden oldalát belisztezzük,mert amúgy ragadna.Lefedjük egy tállal majd kb egy órát kelesztjük.Ezután kinyújtjuk kb 0,5 cm-es téglalappá,négyzetekre vágjuk,megtöltjük a kihűlt töltelékkel,feltekerjük (én tojással kentem a feltekerésnél a tészta végét azért,hogy összeragadjon) ,oldalát lezárjuk.Tepsibe egymás mellé helyezzük őket és még kb fél órát pihentetjük.Felvert egész tojással kenjük le és előmelegített 180 fokos sütőben 25-30 percet süssük.
Porcukorral tálaljuk.

Töltelék (pontosan mérve):

2 közepes alma (pucolva,felkockázva 25 dkg volt)
1 szál rebarbara (tisztítva kockázva 7 dkg volt)
2 dl víz
2 ek cukor
1 vanília cukor
1 csomag vaníliás pudingpor (Dr Oetker vagy Haas) + 1 dl víz

A pudingpor és az 1 dl víz kivételével összefőzzük a hozzávalókat,majd az 1 dl vízben elkevert pudingporral besűrítjük az almát.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése