2015. október 18., vasárnap

Borscs (Orosz céklaleves)


Hozzávalók:

I. Húsleves készítéséhez (kb. 2,5 l húsleves):
  • Fél kg marha comb és fél kg sertés comb (lehet csontos hús is pl tarja,de most nekem ez volt itthon)
  • 1 db nagyobb hagyma kockára vágva
  • 1 db babérlevél
  • só ízlés szerint
Húsleves főzés kb. 2-2,5 óra, amíg hús megfő.Nagy fazékba tegyük fel főni,mert a többi hozzávaló később kerül bele.Annyi vízzel ami ellepi a húst,kicsit több.
 
II. Párolt cékla és sárgarépa készítéséhez:
  • kb 1 kg cékla (én lemértem, tisztítva volt 0,97 kg)
  • 3 db nagy sárgarépa (tisztítva volt 0,41 kg)
  • 2 kis üveg sűrített paradicsom (Dawtona,80 gr egy üveg)
  • 2 nagy kanál cukor (+1 vagy több, ha édesebb akarjuk, de inkább a végén kell javítani, hogy ne legyen túl cukrozva)
  • 1 nagy darab hagyma (lehet több is,nem rontja a levest)
  • 3 evőkanál kókuszzsír
  • 8 nagy kanál citromlé (lehet több, de inkább a végén kell javítani ízlés szerint)
  • 2 evőkanál ketchup
A kókuszzsírt lábasban felmelegítem,beleteszem a felszeletelt hagymát, egy kicsit később reszelt céklát és sárgarépát, sűrített paradicsomot, cukrot (ha kell, felengedem kis vízzel nekem most kb 1 dl volt). Időnkénti keverés mellett pároljuk,  párolási idő 1-2 óra, attól függ, milyenek a hozzávalók, citromlevet a végén adok hozzá, amikor kész lesz.
 
III. A húsleves főzés és párolt cékla-sárgarépa készítés egy időben történik. Közben előkészítem a krumplit és a káposztát.
  • 1 kis fej édes káposzta (nekem ez most 80 dkg volt kb)
  • 4-5 db közepes krumpli (lehet több vagy kevesebb, attól függ sűrűbb vagy hígabb levest akarunk)
Amikor a hús megfőtt akkor tesszük a húslevesbe a vékony csíkokra vágott káposztát majd később a darabokra vágott krumplit.
Amikor a krumpli és a káposzta megfőtt, akkor adom hozzá a párolt céklát és sárgarépát, jól megkeverem. (Közben kóstolgatni kell és ízesíteni ízlés szerint.Lehet kell még bele citromlé és só. Azonban vigyázni kell az ízesítéssel. Igazából akkor érezzük az igazi ízt, ha már összeállt a leves, egy kis idő múlva). Nem kell sokáig főzni,kb még 20 perc.
Tálaláskor a levesbe tejfölt adok.
 
A cékla és a sárgarépa párolva...
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése