2018. október 25., csütörtök

Banánkrémes szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához 15 cm-es tortaformához:

3 db L-es tojás
3*30 gr kristálycukor
3*30 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a leszitált lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és 15 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém hozzávalók:

350 gr mascarpone
330 gr tisztított banán (ez nekem 3 nagy db volt)
10 gr frissen facsart citromlé (ezt azért tettem hozzá,hogy a banán ne barnuljon be a krémbe,de bebarnult utólag :))
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
25 gr porcukor (ez változhat a banán édességétől függően)

A banánt botmixerrel pépesítjük hozzáadjuk a citromlevet, majd hozzákeverjük a mascarponéhoz. Én tettem 25 gr cukrot bele ,de ez függ attól milyen édes a banán.Majd mehet hozzá a Dr Oetker expressz zselatin fix.Hűtjük.
A kész krémet, ha már keményedett a hűtőben,2 felé vesszük és megtöltjük a lapokat. Hűtjük. Majd vajkrémmel kenjük.

Krém a torta kenéséhez:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
150 gr mascarpone
Kevés türkiz ételfesték

Habosra keverjük a vajat és a porcukrot majd hozzákeverjük a mascarponet és a színezéket. Egyenletesen megkenjük vele a torta oldalát és a tetejét. Hűtjük.
A maradék krémmel lehet a tetejét tetszőlegesen díszíteni.
Szükség lesz még 70%-os étcsokira,gyümölcsökre a díszítéshez.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése