2018. október 12., péntek

Cukormentes,erdei gyümölcsös krémmel



Glutén-, és cukormentesen készítettem szülinapra.

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához:

4 L-es tojás
4 evőkanál ( 120 gr) eritrit (innen:egészségmarket)
4 evőkanál ( 120 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként az eritrit,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
18 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk

Krém hozzávalók:

500 gr mascarpone
300 gr fagyasztott erdei gyümölcs (ezt szobahőmérsékleten hagyjuk kiolvadni)
20 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő

A mascarponet kikeverjük az édesítővel,majd hozzákeverjük a gyümölcsöket.
Kétfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Krém a torta oldalára,tetejére és a díszítés:

500 gr Mascarpone
10 gr Szafi négyszeres erősségű cukorhelyettesítő
200 gr habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
Ételfesték (bármilyen szín)

Díszítéshez cukormentes étcsoki olvasztva, gyümölcs stb...

A tejszínt felverjük a habfixálóval. A mascarponét az édesítővel elkeverjük majd hozzáadjuk a felvert tejszínt óvatosan. Ezzel vonjuk be a tortát és habzsákba töltve a kívánt mintával díszítjük,színezzük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése