2019. január 20., vasárnap

Csokis torta szülinapra


Szülinapra készítettem csokis mascarpones krémmel töltve.

Hozzávalók a piskótához,15 cm-es tortaformához:

3 L-es tojás
90 gr kristálycukor
100 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
70 gr porcukor
100 gr 81 %-os étcsoki
10 gr kókuszzsír vagy étolaj

A mascarponet kikeverjük a porcukorral. A csokit felolvasztjuk a zsírral, majd ha kihűlt akkor a mascarponehoz keverjük.
Megtöltjük a tortát.A tetejére nem kell.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

100 gr teavaj
100 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.

Smartflex velvet burkolómasszával burkoltam (most erre volt idő,nem csináltam fondant)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése