2019. január 12., szombat

Vaníliás torta szülinapra


Egy kislány szülinapjára készítettem,a színt és a díszítést (sok kinder csoki és szivárvány szív) ő választotta.

Hozzávalók a piskótához,25 cm-es tortaformához:

8 M-es tojás
8 evőkanál ( 240 gr) kristálycukor
6 evőkanál ( 180 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)
2 csomag Haas vaníliás pudingpor (80 gr)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a pudingporral elkevert lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
25 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

3 csomag Haas vaníliás pudingpor
9 dl tej
100 gr kristálycukor (ez a pudinghoz kell)
750 gr Mascarpone
50 gr porcukor
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
1 csomag Bourbon vanília cukor
2 teáskanál Dr Oetker vanília pasta

A pudingot megfőztem a 9 dl tejben a kristálycukorral, hűtöttem. A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixszel,a kétféle vaníliával, majd hozzákevertem a kihűlt pudingot. Ha a megfőtt kihűlt puding csomós lenne, akkor vagy késes aprítóban vagy botmixerrel lehet rajta segíteni és akkor nagyon szép krém lesz belőle.Én botmixerrel csináltam,mert nagyon csomós és kemény volt, és ezután kevertem a mascarponéval össze. Ha lágy lenne a krém akkor tegyük hűtőbe,míg jó állaga nem lesz.
Megtöltöttem a piskóta lapokat. HŰTJÜK.

Vajkrém a torta oldalának és tetejének kenéséhez:

300 gr teavaj
300 gr porcukor
Szinezék
Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét,hűtjük.

Magas kakaótartalmú (70 vagy 81%-os) étcsokit olvasztunk pici olajjal és azzal vonjuk be a torta tetejét és az oldalára csurgatunk habzsákból, amin nagyon pici lyuk van,mert csak akkor lesz szép a csoki csurgása.Díszítjük tetszőleges gyümölccsel,cukorgyönggyel,maradék vaníliás krémmel, csokikkal stb.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése