2019. július 13., szombat

Menyasszonyi torta



Ismét menyasszonyi tortát készítettem :) Szeretem csinálni a csipkés tortákat,olyan jól mutatnak :)
Az alsó torta oroszkrém volt a felső málnás mascarpones.

1. Oroszkrém torta elkészítése:

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
80 gr Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

10 db M-es tojás sárgája
1 liter tej
150 gr kristálycukor
1 evőkanál Dr Oetker vanília aroma
1 csomag vanília cukor
1 csomag bourbon vanília cukor
2 csomag Haas vaníliás pudingpor (80 gr), Dr Oetker is jó
6 dl habtejszín
3 csomag Dr Oetker habfixáló
200 gr mazsola
3 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (eddig két csomaggal tettem bele,de kell a három)
1 üveg rumaroma

Először a mazsolát áztassuk be vízbe ,melybe a rumaromát is bele tesszük. Épphogy ellepje. Jó ha több órát ázik.
A 10 db tojássárgáját csomómentesre keverjük a tejjel, cukorral, a háromféle vaníliával és a pudingporral. Felfőzzük. Hűlni hagyjuk. Ha esetleg csomós lenne hűtés után,akkor botmixerrel szépen el lehet dolgozni és selymes krémet kapunk.
Míg hűl a krém addig a habtejszínt verjük fel a habfixálóval.
Ha kihűlt a pudingos krém keverjük hozzá a három csomag zselatin fixet egyesével apránként,majd óvatosan a tejszínhabot.Valószínű, hogy a krém még lágy lesz (nekem az volt) ,de hűtőbe téve a zselatin kifejti a hatását és keményedni fog.
Háromfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat,de úgy hogy piskóta-krém-mazsola majd ismételjük. Tetején piskóta legyen. Én másnapig hűlni hagytam a hűtőben.
Ez a torta nem egy gyors elkészítésű,legalábbis nekem nem volt az :)))

Vajkrém a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Kikeverjük és körbekenjük a torta oldalát és a tetejét. Hűtjük.

Fondanttal burkoljuk.

2. Málnás torta elkészítése:

Hozzávalók a piskótához ,18 cm-es formához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
80 gr Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a leszitált liszteket óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha kihűlt a piskóta,akkor háromfelé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
375 gr málna,botmixerrel pürésítve és szűrőn átpasszírozva
1 csomag De Oetker expressz zselatin fix
50 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük a málnát és végül a zselatin fixet.Kétfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém a fondant alá:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
Kikeverjük és körbekenjük a torta oldalát és a tetejét. Hűtjük.

Fondanttal burkoljuk.

Díszítéshez svájci vajkrémet használtam:

1 db L-es tojás fehérje (37 g volt nekem)
125 gr teavaj
67 gr kristálycukor
Barack és zöld ételfesték

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.

A cukorcsipkét az oldalára kész csipkeporból készítettem. Innen rendeltem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése