2019. július 16., kedd

Pirított dara gyümölcsmártással


Igazi retro kaja,anno (lehet most is van még) kapunk ilyet menzán. Leginkább főtt krumplival és natúr hússal volt a gyümölcsmártás (meggymártás) de darával is előfordult. Most elkészítettem gluténmentesen,régen készültem már rá ,de mindig elfelejtettem. Búzadara helyett természetesen a gluténmentes verziót használtam, a rizsdarát. A grízes tésztát is abból csinálom,valamint a tejbegrízt és sok más egyebet.

Hozzávalók a darához:(én mérőpohárral szoktam mérni)

2 dl rizsdara (most lemértem grammra is 170 gr volt)
2 dl víz
kb 15 gr kókuszzsír vagy étolaj

Az olajon felteszem a rizsdarát pirulni,időnként kavargatni kell le ne égjen.Amikor már zsömle színű, akkor hozzáöntjük a vizet vigyázva ,mert nagyon forró gőz fog keletkezni, jól elkeverjük.Ekkor lehúzzuk a tűzről és le fedjük a lábast és hagyjuk a gőzben puhulni kb fél órát.Fél óra után szép pergős és puha lesz a dara.

Hozzávalók a gyümölcsmártáshoz:

500 gr gyümölcs
2 dl víz
5 szem süssina édesítő (cukorral is lehet,ki milyen édesen szereti)
Fahéj és őrölt szegfűszeg ízlés szerint
25 gr kukorica keményítő (vanília puding is jó)
50 gr víz
2 dl habtejszín (főfőtejszín is jó de finomabb a habtejszín mert nagyobb a zsírtartalma.

A gyümölcsöt a 2 dl vízzel ,édesítővel,fahéjjal és a szegfűszeggel felteszem főni,nem kell agyonfőzni, épp hogy fel rottyan.
Az 50 gr vízben elkeverem csomómentesre a kukoricakeményítőt és a tejszínt,majd kevergetve hozzáöntöm a gyümölcshöz. Ha "puffogni" kezd akkor jó a mártás.






2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept, már régen volt ilyen nálunk is! Holnap elkészítem a marhahúsleveshez!😊

    VálaszTörlés