2019. július 6., szombat

Túrós citromos joghurtos torta


Mindenképp olyan tortát szerettem volna csinálni ami kissé savanykás és kevesebb cukrot tartalmaz. Teljesen cukormentesre nem tudtam volna csinálni a cukorcsipke és a fondant miatt.A piskóta készülhetett volna édesítővel, de akkor nagyon morzsálódós.

Glutén-,és laktózmentesen készítettem.

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

8 db M-es tojás
240 gr kristálycukor
240 gr Naturbit barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát kétfelé vettem és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt kettévágtam. Lesz 4 lapunk.

Krém:

500 gr laktózmentes túró (Lidlből)
300 gr laktózmentes joghurt (Lidlből)
500 gr laktózmentes Mascarpone (Lidlből)
40 gr Szafi reform négyszeres erősségű cukorhelyettesítő (Innen:Diéta diszkont)
25 gr reszelt bio citrom héja ( nagyobb citrom volt)
90 gr frissen facsart citromlé
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A zselatin kivételével kikeverjük a krémet,majd a végén adjuk hozzá a két csomag zselatint apránként közben jól keverve,ne legyenek benne csomók.Tegyük hűtőbe ,mert ilyenkor még lágy a krém,de hűtés után jó lesz.
Krémet 3 felé vesszük és megtöltjük a piskótákat.

Vajkrém a fondant alá:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor
Jól kikeverjük és körbekenjük a tortát. HŰTJÜK.

Fondanttal burkoljuk,
Csipkét (oldalára és a pillangók) cukorcsipke porból készítettem innen.
A virágokat és a szíveket piros smartflex velvetből csináltam.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése