2019. október 4., péntek

Szülinapi torta tiramisu ízben


A fiam 22. szülinapjára készítettem :) mivel a miskolci Jegesmedvék hokicsapat szurkolója, így most adott volt,hogy milyen tortát fog kapni :)) Mindig bajban vagyok ,mert férfinak sokkal nehezebb tortát készíteni, mint nőnek.

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es tortaformához:

7 db M-es tojás
210 gr kristálycukor
110 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
100 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 20 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

750 gr mascarpone
80 gr porcukor
500 gr habtejszín
3 csomag habfixáló
kb 1 dl tej
1/2 üveg rumaroma
Nescafé vagy főzött kávé

A tejszínhabot keményre verjük a habfixálóval.
A mascarponet a porcukorral kikeverjük ,majd óvatosan beleforgatjuk a tejszínhabot. 3 felé vesszük a krémet.
A meleg tejet a kávéval és a rumaromával elkeverjük,ezzel meglocsoljuk az egyik piskóta lapot.De vigyázzunk ne ázzon el a piskóta.Én úgy szoktam, hogy zacskóba vagy habzsákba teszem a tejes kávét,vágok rá nagyon picike lyukat,és így locsolom a piskótára, így a piskóta felszíne lesz csak kávés és nem ázik el az egész lap. Megkenjük a krémmel és jól megszórjuk kakaóporral,majd megint piskótát teszünk rá és ismét meglocsoljuk kávéval majd megint krém és kakaópor,és így tovább.A legfelső lapot ne locsoljuk meg. Hűtjük.Vajkrémmel kenjük körbe,mert fondanttal lesz burkolva.

Vajkrém, a tortát körbekenni:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
Habosra keverni.Körbekenjük a tortát,hűtjük.

Fondanttal burkoljuk.
Én ehető cukorlapot rendeltem rá.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése