2020. június 17., szerda

Citromkrémes szülinapi tora


Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db L-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam (mutatok képet) ,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Citromos mascarpones krém:

2 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (2x40 gr)
0,5 liter tej
100 gr frissen facsart citromlé (kb 4 citrom leve,függ a nagyságától)
4 db bio citrom reszelt héja (15 gr volt nekem)
75 gr porcukor
250 gr mascarpone

A tejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni.Ha kihűlt keverjük hozzá a mascarponét.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtsük.

Svájci vajkrém a burkoláshoz és díszíteni:

125 gr tojásfehérje (kb 4 db M-es tojás fehérje)
225 gr teavaj
175 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem pont azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
A svájci vajkrémből marad meg,azt használtam díszítéshez is.

Csurgatáshoz fehér csokit használtam,majd aranyporral festettem. A fehér csokit színeztem azt tettem szilikon formába és abból lettek a kis csoki formák.

A habcsókok nem sikerültek,elfolytak,de így lett egyedi és úgy döntöttem fel teszem a tortára mert amúgy meg tök jól néz ki :))))











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése