2020. június 19., péntek

Csokis szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db L-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam (mutatok képet) ,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
125 gr olvasztott 70 %-os étcsoki
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír (Csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr porcukor
2 dl habtejszín

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele zselatin fix.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Svájci vajkrém a burkoláshoz és díszíteni:

125 gr tojásfehérje (kb 4 db M-es tojás fehérje)
225 gr teavaj
175 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem pont azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
A svájci vajkrémből marad meg,azt használtam díszítéshez is.

Díszítéshez:

egyéni ,ki mit szeretne :) én tettem rá cukorgyöngyöket,kinder choco fresh-t, hubertust, habcsókot (most sikerüüüüült ), 70 % os olvasztott csokit csurgattam rá.

Habcsók:

165 gr tojásfehérje
200 gr kristálycukor

Gőz fölött 70 fokig melegítjük,kavargatva különben megsül és rántotta lesz belőle :))) nem kell verni. Majd tálas mixerbe tesszük és kb 15-20 percig legmagasabb fokozaton keverjük. kb 35 fokra hűtsük vissza. Ekkor már nagyon jó állaga lesz. Habzsákba töltve halmokat nyomunk tepsibe és kb 90 percig szárítjuk 60-70 fokon alsó felső sütésen.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése