2020. augusztus 15., szombat

Séfnek tiramisu torta szülinapra

 
Megnéztem pár képet a neten,mire megszületett ez a verzió. A fiam barátnőjének az apukájának készítettem. Mindenképpen hozzá illőt szerettem volna készíteni :) Vágódeszka zöldségekkel,tudom nem úgy néz ki mint egy vágódeszka,hanem mint egy oldal szalonna.
😂😂

Piskóta 20*30 cm tepsihez:

6 db L-es tojás
180 gr kristálycukor
100 gr  rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
100 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20*30 cm-es tepsibe öntöttem,az aljára sütőpapírt tettem,méretre vágva,az oldalára semmit,előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.
 
Krém:
 
1000 gr mascarpone
100 gr porcukor
600 ml habtejszín
kb 0,5 dl tej vagy víz is jó
1/2 üveg rumaroma
Nescafé vagy főzött kávé

A mascarponet a porcukorral kb 2 percig verjük,majd hozzáöntjük a folyékony tejszínt és addig verjük robotgéppel,amíg jó kemény nem lesz az állaga. Kétfelé vettem a krémet.

A meleg tejet a kávéval és a rumaromával elkeverjük,ezzel meglocsoljuk az egyik piskóta lapot.De vigyázzunk ne ázzon el a piskóta.Én úgy szoktam, hogy zacskóba vagy habzsákba teszem a tejes kávét,vágok rá nagyon picike lyukat,és így locsolom a piskótára, így a piskóta felszíne lesz csak kávés és nem ázik el az egész lap. Megkenjük a krémmel ,majd megint piskótát teszünk rá és ismét meglocsoljuk kávéval majd megint krém és végül a harmadik lappal fedjük le,ezt nem locsoljuk meg. Hűtjük.
 
Vajkrém a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Kikeverjük és körbekenjük a torta oldalát és a tetejét. Hűtjük.
 
Én most smartflex velvettel burkoltam,nem volt kedven fondant gyúrni :)


 










 

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése