2020. augusztus 4., kedd

Glutén-, és tejmentes főzött csokis-meggyes torta


Ilyen főzött csokis krémet csináltam már nemrég és nagyon finom lett,most meggyet is tettem bele. Egyébként a krém recept Suhajda Anitától  van :)

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es formához:

4 db L-es tojás
120 gr kristálycukor
65 gr  rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
65 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam (mutatok képet) ,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

3 db L-es tojás
125 gr cukor
25 gr holland kakaópor
4,5 dl mandulatej
1,5 csomag (60 gr) Haas vanília puding (lehet csokis is de nekem nem volt itthon)
125 gr 70%-os étcsoki (Lidlben veszem J.D.Gross,ez tejmentes is)
125 gr Rama Laktózmentes (ez tejmentes is)
200 gr magozott meggy
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (ezt most azért tettem bele, mert messzebbre szállították,és hogy tuti kibírja az utat)

A mandulatejben megfőzzük a pudingport.Cukor nem kell bele. Hűtjük.
A tojásokat összekeverjük a cukorral és a kakaóporral,fém keverőtálba tesszük és vízgőzre rakjuk,folyamatosan kavargatva besűrítjük. Levesszük a vízgőzről,belekeverjük a 125 gr étcsokit apránként, kavargatjuk míg el nem olvad,közben vissza rakjuk pár percre a vízgőzre,2-3 perc. Majd teljesen kihűtjük. Hozzákeverjük a kihabosított Ramat és a kihűlt pudingot. A puding valószínű,hogy kemény lesz és darabos,én botmixerrel szoktam pürésíteni mindig,és azután keverem hozzá a krémhez. Egy isteni finom kémet fogunk kapni :) A margarin elhagyható belőle,de akkor kevesebb lesz a krém.Hozzá tettem a meggyet és a zselatin fixet is. Hűtjük ha van idő pár órát.
Három felé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.Hűtjük ismét.

Orosz ganache burkoláshoz:

150 gr 70%-os étcsoki (JD Gross Lidlből ez tejmentes)
250 gr Rama Laktózmentes (ez tejmentes is)

Már többször elkészítettem a Marton Rita féle orosz ganache-t. Ezt a receptet is egy tortás facebook csoportban láttam,Rita szinte csak ezzel dolgozik és nem is csodálom, mert baromi jó és gyorsan el is készül. Ide teszem a linket ahol eredetileg megtalálható a recept.
A lényeg,hogy 150 gr olvasztott fehér csokihoz 250 gr teavaj (most margarin)  kell,de lehet ét-, vagy tejcsokival is csinálni.

A csokit gőz fölött megolvasztottam,és ha már nem meleg akkor robotgéppel hozzákevertem a szoba hőmérsékletű margarint kockánként,tehát nem egyszerre.Eleinte lágy lesz, de ahogy adagoljuk bele a margarint,szép kemény és fényes nagyon finom krémet kapunk.Ezzel kentem körbe a tortát és díszítettem.

Delight fehér csoki alternatívát olvasztottam meg és azzal csurgattam le a torta oldalát,és a kis mini csokikat is abból csináltam.
Tetszőlegesen díszítjük. A számot a torta tetejére fondantból készítettem.



Főzött csokis töltelék


Orosz ganache












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése