2021. július 7., szerda

Epres mascarpones szülinapi torta



Fekete krémmel még nem burkoltam tortát,de most ez volt a kérés 😁

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Eper zselé:

500 gr eper
15 gr Lucullus étkezési zselatin
75 gr víz

A vízbe beleöntöm az étkezési zselatint és hagyom duzzadni.
Az epret össze turmixolom és fel teszem melegedni.Ha felforr leveszem a tűzről.20 perc múlva hozzá adom a megduzzadt zselatint és elkeverem,míg a zselatin elolvad.Hűtöm amíg az eperzselé kihűl és valamennyire elkezd keményedni.

Krém:

250 gr Mascarpone
70 gr porcukor 
2 dl habtejszín (nem kell felverni)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet kikeverjük a porcukorral és a folyékony habtejszínnel,majd ha az eper kihűlt, akkor a kettőt összekeverjük, hozzáadjuk az expressz zselatin fixet, lágy lesz még a krém, ezért hűtjük.Hűtőben meg fog dermedni.
3 felé vesszük a krémet. Megtöltjük a tortát.
Én tortagyűrűben állítottam össze a ,mert így nem folyt ki a krém.Hűtöttem pár órát,ekkorra nagyon jól megdermedt a krém a tortában és jól lehetett burkolni.

Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Fractal fekete gél ételfesték

Habosra keverjük és körbekenjük a tortát.Hűtjük.
A virágokat smartflex flowerből készítettem.
És most kipróbáltam a már hónapok óta megvásárolt Manual air brush-t. Ezzel fújtam a tortára még festéket. Pici arany és fekete festéket tettem színtelen aromába,azt bele a tartályba és pumpáltam a tortára 😁

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése