2021. szeptember 17., péntek

Erdei gyümölcsös nyugdíjas búcsúztatós torta

 

Egy ismerősöm,inkább közvetett kollégám nyugdíjas búcsúztató bulijára készítettem. Sokan nem fogják érteni a díszítést,de aki ott dolgozik az érti 😀

Két db 5 tojásos piskótát sütöttem,tehát 10 tojásból.

Hozzávalók egy piskótához,26 cm-es tortaformához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es formába öntöttem a tésztát, melynek az aljára vágtam egy 26 cm -es sütőpapírt,előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt mindkét piskóta,2 felé vágjuk ,így lesz 4 lapunk.

Erdei gyümölcs zselé:

15 gr Lucullus étkezési zselatin
75 gr hideg víz
1000 gr erdei gyümölcs kiolvasztva (ha fagyasztott volt)

A hideg vízbe tegyük bele a zselatint,hagyjuk állni,meg fog duzzadni.
Az erdei gyümölcsöt tegyük oda főni 1 dl vízzel. Ha felforrt vegyük le a tűzről és kb fél óra múlva keverjük bele a zselatint.A forró zselébe nem szabad. Hagyjuk kihűlni.

Krém:

1000 gr mascarpone
120 gr porcukor

Ezt a két hozzávalót robotgéppel kikeverjük össze. Ha kihűlt a gyümölcs zselé zselé, tegyük hozzá a mascarpones krémhez keverjük el robotgéppel,majd tegyük hűtőbe ,mert még lágy a krém. Dermedés után osszuk három részre és töltsük be a tortát.

Vajkrém a fondant alá:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Habosra keverni,megkenjük a tortát és hűtjük.

Fondanttal vagy smartflex velvettel burkoljuk,én utóbbit használtam. Díszítettem.
Az egyedi beszúrót rendeltem.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése