2021. szeptember 15., szerda

Nutellás szülinapi torta

 

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.
 
Krém:
 
500 gr mascarpone
400 gr Nutella
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (csak azért tettem bele,hogy jól bírja az utazást)
 
Robotgéppel összekeverjük.Isteni finom krém, csak szólok 😀😀
3 egyforma részre vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
 
Vajkrém:

180 gr teavaj
180 gr porcukor
Pink fractal gél

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük. Díszítjük tetszőlegesen.
Fehér csokival csurgattam le. Az ostya pillangókat rendeltem.
A macaront én készítettem,csoki ganache töltelékkel.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése