2021. szeptember 24., péntek

Glutén-,és laktózmentes gesztenyés tejszínes torta

 

Esküvőre készítettem.

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es formához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar mix B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es tortaformába öntöttem, melyeknek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négy felé vágjuk.

Krém:

500 gr laktózmentes mascarpone
250 gr gesztenyemassza (Lidlben vettem)
1 dl laktózmentes habtejszín (nem kell felverni)
1/2 üveg rumaroma
60 gr porcukor (ha natúr gesztenyemasszát veszünk,akkor több cukor kell)

A mascarponét,a porcukrot és a folyékony tejszínt keményre verjük,egy nagyon jó állagú kemény krémet kapunk,majd hozzákeverjük a kiolvadt gesztenyemasszát és a rumaromát. Arra figyeljünk,ha natúr masszát veszünk, akkor több cukor kell bele. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a lapokat.HŰTJÜK.

Vajkrém:

250 gr laktózmentes teavaj
250 gr porcukor
Fractal barack ételfesték gél

Habosra keverjük,színezni is lehet tetszés szerint. Megkenjük a kihűtött torta oldalát és tetejét. Ha jól megdermedt akkor tudjuk stencilezni. Díszítjük.

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése