2017. január 12., csütörtök

Farsangi fánk


Egy régebbi recept szerint készítettem egy kis módosítással :)
Aglutén Farina lisztet használtam.

Hozzávalók:
 
33 dkg Aglutén Farina liszt (először 30 dkg-ot tettem,de kevésnek bizonyult ezért kapott még 3 dkg-ot)
1,5 dl tej
2 ek cukor
1 cs vaníliás cukor
pici só
kevés rum (vagy rumaroma volt) de most nem tettem bele
reszelt citromhéj
2 egész tojás
2,5 dkg friss élesztő (én 1 cs Dr Oetker szárítottat tettem bele)

Elkészítés:

Az élesztőt a tejben felfuttatjuk (szárítottat nem), majd beleöntjük a többi hozzávalót és jó erősen kikeverjük,(én robotgép dagasztószárával csináltam). 45 percet kelesztjük, majd olajozott szilikon lapon kinyújtjuk kb. 1 cm vastagságúra. 5 cm-es (vagy mindegy milyen) átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Kiszaggatva is várunk negyed órát, amíg pihen. Bő forró kókuszzsírban (innen:egészségmarket) kisütjük. Vigyázzunk,mert ha nagyon forró az olaj akkor könnyen megég és a belseje nyers marad.
Az olajból kivéve porcukorral meghintjük és lekvárral tálaljuk :) Baracklekvár az igazi :)
Én most Marika készítette őszibarack dzsemet használtam,mely nagyon finom lett :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése