2017. január 26., csütörtök

Túrós batyu


Nagyon régen készítettem már túrós batyut,Marikánál megláttam a napokban és nagyon megkívántam :)
Glutén-,laktóz,- és tojásmentesen készítettem.
12 db batyu lett.

Hozzávalók a tésztához:

250 gr Nutri free mix per pane kenyérliszt (innen:egészségmarket)
190 gr laktózmentes tej
40 gr kristálycukor
1/2 citrom reszelt héja
1,3 gr friss élesztő (én 0,5 cs Dr Oetker szárítottat tettem bele)
50 gr olvasztott kókuszzsír (innen:egészségmarket)

Hozzávalók a töltelékhez:

250 gr laktózmentes túró
35 gr porcukor (2 evőkanál)
1/2 citrom reszelt héja
1 csomag vaníliás cukor
Mazsola (aki szereti)
Összekeverni.

A tésztához a száraz hozzávalókat elkevertem (élesztőt is),majd hozzáadtam a kéz meleg tejet és az olajat. Robotgép dagasztóspirállal jól elkevertem (lágy a tészta de így a jó),majd a tálban hagytam kelni 40 percet letakarva. Ezután olajozott szilikonlapra borítottam és kb 27*36 cm téglalapra nyújtottam.Azért jobb olajozott mint rizslisztezett szilikon lapon nyújtani,mert így kevesebb a valószínűsége,hogy leragad a tészta.
9*9 cm-es négyzetekre vágtam a tésztát derelyevágóval így kaptam 12 db négyzetet.Mindegyik tetejére tettem bőven a töltelékből.Négy sarkát felhajtottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem.
50 fokos sütőben kelesztettem 20 percet.Majd kivettem,lekentem kókuszolajjal,felemeltem a hőfokot 180 fokra alsó-felső sütésen,és mikor elérte a hőfokot akkor tettem be a batyukat 25 percre. A sütési idő eltérő lehet,ez mindig sütőfüggő.
Porcukorral megszórva lehet tálalni.
Nagyon finom és puha lett a tésztája.Ha marad holnapra kíváncsi vagyok milyen lesz :)




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése