2018. december 25., kedd

Karamellás szülinapi torta


Karamellel díszíteni nem volt egyszerű,de a krém nagyon nagyon finom lett :)
A karamellt érdemes hamarabb elkészíteni,mondjuk előtte nap,mivel sokáig kell főzni,aztán hűteni.De megéri.Én aznap reggel csináltam a karamellt,mert tél van,volt ideje az erkélyen kihűlni.

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához:

4 M-es tojás
4 evőkanál ( 120 gr) kristálycukor
4 evőkanál ( 120 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
18 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
2 tubus sűrített tejből karamell, ez 340 gr (a pennyben vettem,Sissy márka félzsíros cukrozott)

A karamellt úgy készítettem,hogy a két tubus sűrített tejet egy tiszta befőttes üvegbe nyomtam,lezártam és egy fazékba tettem,felöntöttem addig vízzel,hogy az üvegben lévő sűrített tejet ellepje,tehát fölé érjen,ne az üveget lepje el. 5 órán keresztül főztem. A vizet pótolni kell mindig ,mert elfő. Ha kész akkor kitettem az erkélyre hűlni,hideg legyen. Ha hideg akkor kevertem össze a mascarponeval,de nem mindet,keveset hagytam díszíteni,ami fölösleges volt ,mert lefolyt a tortáról :)) úgyhogy ne tegyétek rá :)) inkább az összes karamellt keverjétek a mascarponehoz.
Cukor nem kell mert édes lesz a krém.Durván finom a krém.
A krémet 3 felé vettem,de úgy hogy két nagyobb és egy kisebb részre,a kisebb kellett a díszítéshez.
Megtöltöttem a lapokat és hűtöttem.

Én most svájci vajkrémmel kentem az oldalát és a tetejét,mert egy másik tortához csináltam és maradt belőle,de a sima vajkrém is jó,vaj-porcukor 1:1 arányú keveréke,vagy akár a karamell krémmel is lehet körbekenni amivel töltjük a tortát.









2 megjegyzés:

  1. Szia! 16szeletes tortához mennyi tojásból, és mennyi krémből érdemes főzni? Előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  2. Szia,egy 16 szeletes torta kb 22 cm átmérőjű. Én pár hete csináltam 26 cm es tortát,az elvileg 22 szeletes. Itt a link : https://pbetti30.blogspot.com/2020/03/karamellas-szulinapi-torta.html
    A 16 szeleteshez 7 db L vagy 8 db M es tojást szoktam használni. Krémet én azt mondom hogy lehet annyi mint a 22 szeletesnél vagy 1 mascarponéval kevesebbet ami 250 gr.

    VálaszTörlés