2018. december 4., kedd

Hello Kitty torta szülinapra


Egy 4 éves kicsi lánynak készítettem szülinapjára, epres mascarponés krémmel töltve.

Két db 5 tojásos piskótát sütöttem 25 cm-es tortaformában.

Hozzávalók egy piskótához,25 cm-es tortaformához:

5 M-es tojás
5 evőkanál ( 150 gr) kristálycukor
5 evőkanál ( 150 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
25 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk.
A másik piskótát is így sütjük.Lesz 4 db piskóta lap.

Krém:

1000 gr Mascarpone
100 gr porcukor
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
750 gr összeturmixolt eper

A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixxel,majd hozzákevertem az epret.
Ez a krém nagyon finom,krémes,lágy ,habos :) Tegyük hűtőbe, mert először lágy a krém,de a zselatin miatt keményedni fog a hűtőben. 3 felé vettem és megtöltöttem a piskóta lapokat.A tetejére nem kell krém, oda majd vajkrém megy.
HŰTJÜK.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.


Házi készítésű fondanttal burkoltam és díszítettem ,melyet egy facebook csoportban láttam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése