2018. december 30., vasárnap

Csokis mascarpones névnapi torta


Glutén-, és laktózmentes névnapi traktor mintás torta kisfiúnak,csokis mascarponés krémmel.

Hozzávalók a piskótához 25 cm-es formához:

3 db 3 tojásos piskótát csináltam (tehát 9 tojásból)

Piskóta: (3 db ilyet sütöttem)

3 db M-es tojás
3 evőkanál ( 90 gr) kristálycukor
3 evőkanál ( 90 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)
10 gr kakaópor

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a kakaóporral elkevert és leszitált lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 25 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 25 cm es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!!

Krém hozzávalók:

1000 gr laktózmentes mascarpone
200 gr 70%-os olvasztott étcsoki (1 evőkanál kókuszzsírral olvasztottam fel mikróban)
100 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük az olvasztott, de nem meleg csokit.
Háromfelé vettem a krémet,de úgy hogy volt két nagyobb egyforma és egy kisebb harmadik adag,az a kisebb kell majd a torta körbekenéséhez, a két nagyobbal megtöltöttem a lapokat.Hűtjük.
Étcsokival csurgattam le az oldalát,ha már hűtve volt a torta.

Vajkrém a díszítéshez:

300 gr laktózmentes teavaj
300 gr porcukor
Színezékek

Habosra keverni,színezni adagonként.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése