2018. december 25., kedd

Szederkrémes névnapi torta


Párom húgának készítettem névnapjára :)
Életemben először próbáltam ki a svájci vajkrémet,tényleg nagyon jó krém. Itt találtam a receptet.
Mondjuk megküzdöttem vele,mert egyszer le kellett szedni az összes virágot,nem tetszett. Nem is volt szép,nem adta azt a formát amit kellett volna,így másik kinyomócsővel próbálkoztam.

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához:

4 M-es tojás
4 evőkanál ( 120 gr) kristálycukor
4 evőkanál ( 120 gr) rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
18 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
50 gr porcukor (vagy több is lehet ki mennyire szereti édesen vagy savanykásan)
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
450 gr fagyasztott szeder kiengedve és krumplinyomóval kicsit megnyomkodtam,nem teljesen csak,hogy ne legyen annyira egészben.

A mascarponét kikevertem a porcukorral,a zselatin fixszel,majd hozzákevertem a szedret.
Tegyük hűtőbe, mert először lágy a krém,de a zselatin miatt keményedni fog a hűtőben. 2 felé vettem és megtöltöttem a piskóta lapokat.
HŰTJÜK.

Svájci vajkrém itt.
Kb 1 kg krémet kevertem be,maradt meg belőle valamennyi,úgy hogy egy másik 18 cm es tortára is tudtam tenni belőle,igaz arra nem kellett ennyi mint erre.
Először a torta oldalát és tetejét kentem be a fehér krémmel,majd hűtöttem,hűtés után tettem rá a virágokat.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése