2019. augusztus 27., kedd

Gesztenyés torta



Glutén-, és tejmentesen készítettem szülinapra.

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

8 db L-es tojás
240 gr kristálycukor
125 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
125 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük mindkettőt kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettőt így lesz 4 lapunk.

Krém hozzávalók:

2 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor
6 dl Mandulatej
500 gr gesztenyemassza kiolvasztva (Lidlből,tej és gluténmentes)
270+30 gr Meggle decor (Csak az a Meggle tejmentes amelyiken rajta van a decor felirat)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (nem fontos,csak ha nagyon lágy lenne a krém))
30 gr porcukor

A 270 gr Meggle decort felvertem. A mandulatejben el kezdem főzni a pudingport,amikor kezd sűrűsödni hozzá teszem a 30 gr Meggle-t,így szép selymes állaga lesz,készre főzzük.Hűtjük. Ha teljesen kihűlt akkor a kiolvadt gesztenyemasszát és a porcukrot hozzákevertem,ha csomós lenne,akkor botmixerrel (én ezzel) vagy késes aprítóval nagyon szép simára lehet keverni,majd a felvert habot is alacsony fokozaton hozzákeverjük robotgéppel.Majd a zselatin fixet is hozzá keverjük.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a piskótákat. A tetejére nem kell.

Díszítéshez és a tortát körbe kenni svájci vajkrémet használtam:

5 db M-es tojás fehérje (170 g volt nekem)
500 gr Rama laktózmentes ami igazából tejmentes is ,mert rajta van a Vegan felirat
350 gr kristálycukor

Az igazi svájci vajkrém teavajjal készül,de most erre nincs lehetőség a tejmentesség miatt.
Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
Körbekentem a tortát,hűtöttem.
A maradék krémet színeztem.
A virágokat a tetejére Orosz díszítőcsövet használtam.


 Svájci krém









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése