2019. november 30., szombat

Málnás-szedres glutén-, és laktózmentes szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

7 db L-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
105 gr Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük mindkettőt kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettőt így lesz 4 lapunk.

Krém:

750 gr laktózmentes Mascarpone
300 gr málna
300 gr szeder
100 gr porcukor
2 dl laktózmentes habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló

A tejszínt a habfixálóval felverjük.
A mascarponet a porcukorral kikeverjük,majd beleforgatjuk a tejszínhabot és végül a egész gyümölcsöket. Keverés közben a szemek valamennyire szétesnek,de azért többségben darabos marad.
Háromfelé vesszük a krémet és megtöltjük a lapokat,hűtjük.

Vajkrém, a tortát körbekenni:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor

Habosra keverni.Körbekenjük a tortát,hűtjük.
Ha megdermedt a vajkrém akkor ecsettel a torta oldalát itt-ott megkentem bordó gél ételfestékkel amit egy kevés színtelen meggy aromával kevertem el (lehet bármilyen aroma ami színtelen) ,óvatosan kell kenni,mert ha erős a szín akkor csúnya lesz.Simítót végighúztam a torta oldalán,miközben forgattam a tortaállványt. (remélem érthetően írtam :)) így lett ilyen érdekes az oldala.

A tetejére svájci vajkrémből készítettem a dekorációt

1 db L-es tojás fehérje (37 g volt nekem)
125 gr laktózmentes teavaj
67 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.

A mini csokikat White delight csokoládé alternatívából készítettem (nem kaptam laktózmentes fehércsokit,azért használtam ezt a tejmentest),felolvasztottam,egy részét színeztem,formába töltöttem és hűtőben dermesztettem.

Habcsók:

2 db tojásfehérje (77 gr)
110 gr porcukor
10 gr kukorica keményítő

A tojásfehérjét felvertem keményre,apránként hozzákevertem a keményítővel elkevert porcukrot, csillagcsöves habzsákba tettem melyet belül megkentem gél ételfestékkel,tepsibe nyomtam,100 fokon 90 percet szárítottam alsó felső sütésen.Ebből lesz két gáztepsivel.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése