2019. december 3., kedd

Nutellás szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához ,20 cm-es formához:

Piskóta:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
90 gr Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta akkor 4 felé vágjuk.

Krém:

400 gr nutella
750 gr mascarpone

Jól kikeverjük.3 felé osztjuk és megtöltjük a lapokat.Hűtjük.

Vajkrém, a tortát körbekenni:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
Pici fekete ételfesték,csak annyi hogy halvány szürke legyen a krém.
Habosra keverni.Körbekenjük a tortát,oldalát,tetejét,hűtjük.

Ha megdermedt a vajkrém ,akkor ecsettel a torta oldalát itt-ott megkentem fekete gél ételfestékkel amit egy kevés színtelen meggy aromával kevertem el (lehet bármilyen aroma ami színtelen) ,óvatosan kell kenni,mert ha erős a szín akkor csúnya lesz.Simítót végighúztam a torta oldalán,miközben forgattam a tortaállványt. (remélem érthetően írtam :)) így lett ilyen érdekes az oldala.

Kb 80 gr 70%-os étcsokit olvasztottam fel kevés (10 gr) kókuszzsírral és azzal csurgattam le a torta oldalát majd a tetejére simítottam.Hűtjük.
Maradék vajkrémmel díszítettem,tettem rá habcsókokat,kis üveges alkoholt, gyümölcsöt ,kinder csokit, kinder choco fresht stb stb.

Habcsók:

2 db tojásfehérje (77 gr)
110 gr porcukor
10 gr kukorica keményítő

A tojásfehérjét felvertem keményre,apránként hozzákevertem a keményítővel elkevert porcukrot, csillagcsöves habzsákba tettem,melyet belül megkentem gél ételfestékkel,tepsibe nyomtam,100 fokon 90 percet szárítottam alsó felső sütésen.Ebből lesz két gáztepsivel.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése