2019. november 9., szombat

Zserbó csiga glutén-, tej-, és tojásmentesen


Közeleg a karácsony,egyik legkedveltebb karácsonyi sütemény a zserbó. Én most ennek egy más formáját hoztam, glutén-,tej-, és tojásmentesen készítettem el. A bejgli tésztáját használtam,mivel tudtam,hogy az egy bevált jól működő finom tészta. Csináltam már régebben ilyen csigát csak az nem volt tejmentes és tojásmentes.

Tészta:

250 gr Nutrifree mix per pane liszt (innen:Diszkont diéta)
1/2 cs szárított vagy 12 gr friss élesztő (én szárítottat használok mindig)
50 gr cukor

60 gr kókuszzsír (innen:Diszkont diéta)
170 gr meleg (nem forró) víz

Töltelék:

100 gr baracklekvár
kb 100 gr darált dió
60 gr cukor
citromhéj

A diót a cukorral és a citromhéjjal elkeverni.


Elkészítés:

A liszthez tettem a cukrot és az élesztőt,elkevertem és hozzáöntöttem a vizet és a kókuszzsírt.Robotgéppel (dagasztó szárával) jól elkevertem.Hagytam a tálban kelni,nekem ez most kb 15 perc volt,addig a diót előkészítettem. Én már a diót nem darálom,hanem késes aprítóba teszem,kb 15 mp alatt kész :)
Majd rizslisztezett szilikonlapra borítottam és kinyújtottam egy kb 35*25 cm téglalappá.
Megkentem bőven a kolléganőmtől kapott nagyon finom házi sárgabarack lekvárral,majd rászórtam a diós keveréket. Szélesebb oldalánál fogva felcsavartam. Damillal (lehet vastagabb cérnával is) elvágtam egyforma szeletekre. Azért így csináltam,mert ezzel a módszerrel szépen el lehet vágni,mivel puha a tészta késsel nehezebb lett volna. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. 50 fokos sütőben 30 percet kelesztettem. Ezután kivettem,lekentem sárgabarack lekvárral amihez kevés vizet tettem azért,hogy híg legyen és jól meg tudjam kenni a csigákat,tetejét és oldalát. Majd 180 fokos sütőbe vissza tettem a tepsit és 20-25 percig sütöttem. Sütőfüggő!!
Nagyon finom puha csigákat kaptam :)

Olvasztott csokival le lehet a tetejét csurgatni,vagy akár porcukorral is díszíthetjük :)

Ebből az adagból a tepsiben látható mennyiség lett. Mindennel együtt az elkészítés kevesebb mint 2 órát vett igénybe. Egészen pontosan most nekem 1 óra és 40 perc volt. Gyorsan kész van :)

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése