2019. december 6., péntek

Feketeerdő torta glutén-, és laktózmentesen


Sosem csináltam még Feketeerdő tortát,úgy látszik most jött el az ideje :)) és mivel nem csináltam még eddig, így receptem sem volt hozzá,bár milliót találtam a neten egyik sem volt nekem az igazi,így a sok receptből alakítottam ki egy sajátot. Mindenképp olyan krémet kellett csinálnom,ami stabil és nem csúszik szét.

Glutén-,és laktózmentesen készítettem.

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
140 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
10 gr Tutti holland kakaópor

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a  leszitált liszt és a kakaó keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.

Meggyes krém:

275 gr meggylé (egy üveg befőttből ennyi lett nekem)
340 gr magozott meggy (ennyi volt az üvegben)
2 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor
50 gr kristálycukor
2 dl víz

A meggylét és a cukrot feltettem forrni,a vízben elkeverem a pudingporokat majd a lassan a forró meggyléhez kezdtem keverni (mint amikor pudingot csinálunk ) ha besűrűsödött és "puffogni" kezd,akkor hozzákevertem a meggyet is. Összeforgattam és kb 2 perc múlva levettem a tűzről.Hagytam hűlni.

Tejszínes krém:

400 ml laktózmentes habtejszín
2 csomag Dr Oetker habfixáló
30 gr porcukor
150 gr laktózmentes mascarpone

A habtejszínt felvertem a habfixálóval, a mascarponet kikevertem a porcukorral,majd a két krémet összeforgattam.

Kakaós krém:

300 ml laktózmentes habtejszín
1,5 csomag Dr Oetker habfixáló
50 gr porcukor
250 gr laktózmentes mascarpone
15 gr Tutti holland kakaópor

A habtejszínt felvertem a habfixálóval, a mascarponet kikevertem a porcukorral és a kakaóporral,majd a két krémet összeforgattam.

Kakaós krém a tortát körbekenni és díszítéshez:

500 ml laktózmentes habtejszín
2,5 csomag Dr Oetker habfixáló
30 gr porcukor
100 gr laktózmentes mascarpone
20 gr Tutti holland kakaópor

A habtejszínt felvertem a habfixálóval, a mascarponet kikevertem a porcukorral és a kakaóporral,majd a két krémet összeforgattam.

A tejszínes, a kakaós és a meggyes krémet külön külön habzsákba tettem és megtöltöttem a lapokat a képen (lentebb) látható módon.Majd hűtöttem pár órát.Aztán körbe kentem az erre szánt krémmel és díszítettem. Oldalára csokilapokat tettem,tetejére kandírozott meggyet.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése